PENGALAMAN GUNA SAFI RANIA GOLD BEETOX



Aku dah ada skincare baru. Disebabkan usia makin tua hehe aku pilih Safi Rania Gold. Setakat ni aku berani guna brand Safi je brand lain agak takut2 nak guna sebagai skincare utama. Kulit aku ni agak sensitif. Lagipun aku dah tak sunggup nak hadap masalah jerawat macam zaman silam ku dulu hehe.ada orang cakap safi rania sesuai untuk usia 30-an gitu tapi usiaku pertengahan 20-an..alhamdullilah serasi hehe.

Lepas aku survey and baca review produk kat blog-blog aku pun beli. semua produk aku beli kat watsons.tak lah guna satu set lengkap..sebab aku beli brand lain jugak yang serasi dengan kulit aku untuk routine skincare.

Minggu pertama pakai muka aku gatal-gatal sikit  dalam dua tiga hari lepas tu terus okey. dulu aku guna safi juga tapi pembersih wajah je .So aku review untuk korang yang tercari-cari skincare yang baik. Review berdasarkan pengalaman aku ..beli guna duit sendiri..blog sendu sapelah nak sponser hahaha :p 



1) PEMBERSIH WAJAH 






- Permbersih wajah safi rania ni best sangat. Korang picit sikit je dah berbuih banyak..memang jimat sangat.kalau cleancer lain kena picit banyak baru berbuih-buih. Bau wangi gila.
-HASIL:  Kulit wajah rasa lembab dan lembut je wei. Untuk melembut dan tegang kulit wajah sangat bagus tapi tidak untuk memutihkan kulit.  Sekarang ni aku dah tak kesah dah kulit aku sawo matang asalkan sihat. Dulu masa zaman tak cerdik aku pun gedik dah putih melepak haha.
-Beli di watsons  shopee. Harga asal RM 16.90 .aku beli masa promosi RM13.xx ... 'xx' sen..sen sebab aku tak igt berapa sen hahaa

TONER SAFI RANIA GOLD BEETOX

2)TONER

-Aku cuba toner safi aloevera+habatus sauda dan Nivea. Malangnya dua-dua produk menyebabkan kulit aku pedih dan berjerawat pasir. Aku stop dan usha toner baru. Disebabkan aku selesa dengan produk safi rania gold yang lain aku pun try toner safi rania. Memang best sangat. Aku suka bau bunga mawar dalam toner safi rania. Kulit aku tak pedih dan tak berjerawat.aku baru beli je tapi aku memang suka bau toner ni..
-Harga RM16.XX aku beli masa promosi RM13.70

ESEN  SAFI RANIA GOLD BEETOX

3) ESEN EMAS KEREMAJAAN

-Asalnya aku terkenan kat bio-essence rose gold 24k. Tengok harga macam sayang duit haha so aku beli lah brand safi. Esen ni buatkan kulit wajah lembut dan hilangkan kulit kusam. Kepingan warna emas tu akan hancur bila gosok di muka so jangan bimbang emas-emas terlekat kat muka korang hehe.  Harga asal RM32.90 tapi aku beli time promosi dapatlah harga RM22.xx gitu. Pernah time promo bila ntah harga hanya RM19.xx je. Kenalah rajin tengok web watsons terutama bila promosi weekend dan hari-hari tentu macam chinese new year.. 

PELEMBAP SAFI RANIA GOLD BEETOX

4)KRIM PELEMBAP SIANG

-krim pelembab siang ni kelebihannya tak melekit dan terus serap ke kulit.
- sejak kebanyakkan brand safi letak habatus sauda aku tak boleh guna sebab kulit tak serasi. Kulit rasa pedih,panas kertu je. Serius suka safi yang dulu-dulu. Janganlah pulak safi rania gold dorag letak habatus sauda. Kesian aku haha. Kulit aku lah kulit orang lain aku tak tau hehe.
-Harga asal dalam RM25.xx tapi bila promosi harga boleh jadi sampai RM15.xx je.aku beli masa tu harga RM21.xx


KRIM KECANTIKAN SAFI RANIA GOLD BEETOX

3)KRIM KECANTIKKAN

-Bagi aku krim kecantikkan safi rania memang best. Buatkan kulit nampak flawless je n shine2 gitu haha. Bagi kulit oily jangan sapu banyak sebab krim ni buatkan kulit berminyak. Kulit aku normal tapi aku cuma calit-calit sikit je. Agak lama sikit dia akan blend elok je kt muka.
-Harga RM11.xx. Aku beli masa promosi RM8.xx je

aku suka brand safi sebab harga mampu milik dan aku guna safi sejak zaman sekolah rendah lagi hehe. Kesemua produk aku beli di watsons so nak jimat rajin-rajinlah tengok harga promosi. Kalau aku malas nak ke premis dorang aku beli je kat watsons shopee. Now,target nak beli serum tapi tak pasti lagi aku tengah usha2 serum yang bagus. Maybe safi rania juga atau nano white serum.tak pasti lagi.

Bagi korang yang dah nampak garis kedut halus-halus dan kulit kusam bolehlah cuba safi rania gold. 

Nanti next entry aku nak story pasal skincare rountine aku. Hasilnya jerawat,darkspot dan kulit kusam hilang dengan jayanya (Jayalah jugak walaupun tak macam dulu hahaha)..pori-pori aku dah makin kecil iyelah mana boleh nyahkan pori2 sesak nafas kulit kita oiii sebab pori2 utk kulit bernafas haha...kita just boleh minimum kan je pori-pori supaya tak terbuka besar macam permukaan bulan hehe..






You Might Also Like

32 comments

  1. setakat nie produk safi masih belum serasi dgn sy haha~ apapun nice sharing :)

    BalasPadam
  2. Cari Situs Judi AGEN BANDARQ TERBAIK Online yang aman dan terpercaya ?
    Solusinya hanya di NAGAQQ
    Bonus Refferal 20%
    Bonus Turn Over 0,5%
    1 ID dapat bermain 4 game sekaligus lohh..
    Ayo daftar dan gabung sekarang juga,,
    WHATSAPP : +855967014811
    PIN BB : 2B209F68

    BalasPadam
  3. Masa muda dulu saya banyak jerawat.. Macam2 guna produk nak hilangkan jerawat tapi tak berkesan. . Last sekali tak ambil tau dah.. Tak pakai ubat apa2.. Buat tk tau je Tkde pula jerawat

    BalasPadam
  4. terbaek..

    singgah n follow sini.. harap sudi follow blog ejulz jugak :)
    http://ejulz.blogspot.com

    BalasPadam
  5. As salam,sy bru je guna safi rania gold ni, pkai yg mlm ok, pakai pelembab yg siang problem sikit, klau kene pnas @ berpeluh skin akn jdi gatal2...dan skrng ni jerawat plak makin bertambah2,blh tau sesuai x dgn saya. Ke terus stop je guna

    BalasPadam
  6. POKERVVIP Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia ^^
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat :)
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino

    Agen Poker online
    Agen Poker Pkv
    Agen Poker Online
    Bandar Poker PKv
    Poker online
    Agen Poker Uang Asli
    Situs Judi Poker Online Indonesia
    poker online
    Agen Poker Online Terpercaya
    Situs Judi Poker Online Pkv

    BalasPadam
  7. A motivating discussion is worth comment. I do think that you need to write more on this issue, it may not be a taboo matter but generally people don’t discuss such subjects. To the next! Many thanks!! ice cream ajax

    BalasPadam
  8. All kittens adopted from royaltykitten.com Sphynx Cattery come with current vaccinations, dewormings, written sales contract, Two year health guarantee, health record, Spayed or Neutered, 30 days of free pet insurance for your kitten, and a kitten care package which includes food, litter and several surprises for you and your kitten.
    Kittens are Generally ready to leave between 12 to 16 weeks old.
    Sphynx do not develop as quickly as cats with hair.
    sphynx kittens for sale, sphynx kittens for sale, sphynx cat for sale near me,
    sphynx cats for sale, sphynx for sale, sphynx kitten for sale, sphynx kitten near me, sphynx for sale

    BalasPadam
  9. his is my first time i visit here and I found so many interesting stuff in your blog especially it's discussion,Meanwhile feel free to surf through my website while i give your blog a read. thank you.
    click here
    lab puppies for sale near me
    labrador retriever puppies for sale
    labrador puppies for sale
    labrador retriever for sale
    labrador retriever puppies for sale near me
    labrador breeders near me
    labrador retriever breeders near me

    BalasPadam
  10. Situs Judi Slot Online Terpercaya | Agen Judi Slot Online Terbaru di Indonesia | Bandar Slot Depo Pulsa Tanpa Potongan
    Megah4d Situs Judi Slot Online Terbaik dan Terpercaya Dengan Minimal Deposit Hanya 5000
    Nikmati juga Bonus-Bonus menarik lainnya bersama kami.
    > Bonus New Member 100%,-
    > Minimal Deposit 100.000
    > Wajib Via Bank
    > Maksimal Bonus 1juta
    > Contoh Syarat Penarikan = (100.000+100.000)x 8 = 1.600.000
    > Tidak menerima invest dalam bonus berikut
    > Bonus wajib di claim melalui Livechat

    Agen Situs Megah4d Judi Slot Terpercaya
    Megah4d Deposit Pulsa Tanpa Potongan
    bokep indo
    bokep jepang

    BalasPadam
  11. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 87404b405548a7b7354fee23ba01fa58
    website kurma
    sms onay
    numara onay

    BalasPadam
  12. Thank you for your explanation, very good content. 4e3ac9ebd528fb98a71a05413a35fdac
    define dedektörü

    BalasPadam
  13. Czy mogłaby Panie zaktualizow여주출장샵ać wpis? Jest on bardzo przydatny a zdaję sobie sprawę, że przez 3 lata mogło się trochę pozmieniać :)

    BalasPadam