CARA ATASI BATERI 'PLUGGED IN,NOT CHARGING'

Begini kisahnya, lepas aku makan aku pun macam biasalah beristirehat dengan jayanya, Tetiba adik aku beritahu berita tak berapa sedap telinga aku nak dengar. Dia kata 'kak, sebab pa bateri laptop hang tak bergerak dok enam peratus je dari tadi', aku pun bergegas lah tengok..memang betullah, lampu simbol bateri kat laptop pun tak menyala (aku tak tau lah apa istilahnya jadi aku gitau bahasa mudah). Risau pulak aku tak kan lah bateri dah habis aku baru tukar baru dan repair segala benda beratus duit terbang..aku congak-congak baru 3..4 bulan repair dan beli bateri baru. Aku haraplah laptop aku ni tak buat hal..hisyyhhh geram pulak aku. Aku pun googlelah masalah aku hadapi ini. Selalunya blogger Indonesia banyak share tips-tips berkaitan laptop. Masa aku repair printer aku aku google je. Hantar kedai beratus kena paling menyampah aku hantar kedai berbulan pastu guna tak sampai sebulan rosak balik,Last sekali aku repair sendiri. Alhamdullilah setakat ni semua selesai dengan jayanya dengan batuan en.GOOGLE. Lagi satulah kita memang nak bantu orang kita meniaga tapi mak aii depa pulak buat kerja cincai, Kalau tak ada ilmu repair benda alah ni mohonlah pergi belajar dulu. Aku hantar laptop nak masuk dua bulan dah kat kedai melayu ni last-last aku call (aku pulak kena call) dorang cakap dorang takleh repair..alasan selonggok. Aku hantar kedai cina tak sampai 2 hari dah siap. sorrylah bukan nak kutuk bangsa sendiri tapi aku harap sangat kita kalau nak maju tologlah berubah..cari ilmu..pandai layan pelanggan. Aku masuk kedai dorang pun dorang muka masam je pastu tanya pun tak. Aku p kedai cina siap tolog bukak pintu lagi ok tanya macam-macam dan tunjuk cara lagi kalau rosak buat lagu mana (lagu pulak). Ok..membebel pulak aku.

Balik ke topik asal aku..Aku check bateri laptop aku 'PLUGGED IN,NOT CHARGING'. Mujurlah aku terjumpa blog yang tulis pasal masalah aku hadapi ini.

CARA ATASI BATERI 'PLUGGED IN,NOT CHARGING'
obatpc.blogspot.com

CARA ATASI BATERI 'PLUGGED IN,NOT CHARGING'
perilian.blogspot.com
kalau korang ada masalah bateri laptop seperti aku ni bolehlah rujuk blog aku kongsi tu..siap bagi link lagi hehe..


You Might Also Like

0 comments