Tampil Yakin dengan Pilihan Warna Pakaian

Assalamu'alaikum dan hai semua..

Hayati terbaca satu artikel yang berkaitan warna pakaian dengan dan kelebihannya . Korang tahu tak pemilihan warna pakaian amat penting? Selama ini kita pilih warna pakaian ikut mood takpun ikut suka hati takpun sebagai fesyen. Setiap warna pakaian yang kita pakai sebenarnya mempengaruhi diri kita. Pemilihan pakaian warna tertentu pada hari tertentu ada kelebihannya.Meh Hayati dendangkan (macam nak menyanyi pulak) kelebihannya.

 MERAH


Baju berwarna merah sesuai dipakai pada hari Sabtu. Hal ini kerana organ gelombang yang sama dengan warna merah adalah darah, usus dan otot. Fungsinya boleh merawat darah dan segala yang mempunyai kaitan dengan darah seperti darah berasid, kolestrol gula dan talasemia.

 HIJAU

Pakaian bewarna hijau sesuai dipakai pada hari Jumaat. Warna Hijau dikaitkan dengan perasaan iaitu jantung dan paru-paru. Memandang warna hijau membuatkan anda tenang dan dapat mengurangkan perasaan marah.
                                  
  UNGU/MERAH JAMBU



Pakaian warna Ungu dan Merah Jambu sesuai dipakai pada hari Selasa. Kelebihan warna Ungu/merah jambu menguasai daya tumpuan mata dan hipotalamus.

  JINGGA

Pakaiaan warna jingga adalah pada hari Khamis. Organ yang sama dengan gelombang jingga adalah hormon pembiakan, alat kelamin dan peranakan. Penyakit yang berkaitan dengan tiga perkara tersebut seperti segugut dan keputihan boleh dirawat dengan warna jingga.

You Might Also Like

2 comments